Cumalıkızık Turu

Osmanlı sivil mimarisinin en görkemli köy yerleşimini günümüze ulaştıran Cumalıkızık, Osmanlıların Bursa’da ilk yerleştikleri bölgedir ve   270 ev ile Osmanlı dönemi konut dokusunu günümüze taşımaktadır. Bursa yakınlarında kurulan Osmanlı Beyliği, 1326 yılında Bursa’yı, 1331 yılında İznik’i fethederek yörede varlığını kesin olarak kabul ettirmiştir. Böylece Osmanlı halkının bu topraklara yerleşerek kentler ve köyler oluşturması sağlanmıştır. Cumalıkızık vakıf köyü olarak kurulmuştur ve bu özelliğini yerleşim dokusu, konut mimarisi ve yaşam biçimine de yansıtmıştır. Uludağ’ın kuzeyindeki dik etekler ile vadilerin arasında sıkışıp kalan yöre köylerine bu konumlarından dolayı ”kızık” adı verilmiştir. Köylerin birbirlerinden ayrılması için de dereye yakın olanına Derekızık, fidye verene Fidyekızık ve kızık köylerinden topluca gidilerek cuma namazı kılınan köye de Cumalıkızık adları verilmiştir.

Sabah belirlenen yerlerden hareketle keyifli bir sabah yolculuğunun ardından Saat 10.00′da Cumalıkızık Köyüne varıyoruz.Kahvaltı sonrası  gezimize hemen köyün girişinden başlıyoruz. Bir yamaca kurulmuş olan köyde Uludağ eteklerine doğru bir gezinti yapıyoruz. Aynı zamanda köy sokaklarını arşınlarken evlerin mimari özellikleri hakkında bilgiler aktarıyoruz. Öğle yemeği için Cumalıkızık evlerinden biri olan ve işletmeye açılan evlerin birinde mola veriyoruz. Daha sonra Cumalıkızık köyünün hemen üst sırtlarında bulunan orman içerisinde  yürüyüşler yapıyoruz. Yürüyüşümüz grubun yapısına  göre değişiklik gösterecektir. Grup yürüyüşü iyi ise, hedeflerimizden biri olan Kanlı Gölet şelalesine yürüyeceğiz. Köy meydanına tekrar gelip  alışveriş için serbest zaman veriyoruz. Yöresel  yiyecek ve çeşitli eşyaları satın alabilirsiniz. Serbest zamanın ardından  turumuzu tamamlayıp İstanbul’a dönüş yolculuğumuz başlıyoruz.siz değerli konuklarımızı aldığımız yerlerde bırakarak bir başka Fmy turizm organizasyonunda buluşmak dileğiyle vedalaşıyoruz.